To recover your password please fill in your email address
Please fill in below form to create an account with us
TDIU SF o‘quv-uslubiy bo‘limi boshlig‘i Bobomuradov Z.S. amaliy mashg‘ulot haqida slaydlar orqali bugungi mavzuni tushuntirib berdi.
Amaliy mashg‘ulot maqsadi:
Tinglovchilarda kredit-modul tizimida o‘quv jarayonining uslubiy taminotini, jumladan mutaxassislikning O‘quv-uslubiy majmuasi, o‘quv reja va o‘quv fanlari dasturlari, tanlov fanlar katologi xamda fanning O‘quv-uslubiy majmuasini shakllantirish bo‘yicha malaka va kunikmalarini shakllantirish.
Amaliy mashg‘ulotni o‘tkazish tartibi:
Mashg‘ulot rejasi bo‘yicha materiallar tahlil kilinib, kichik guruxdar yoki juftliklarda yangi pedagogik texnologiyalar yoki interaktiv usullardan foydalangan xolda berilgan topshiriklar bajariladi.
Mutaxassislikning o‘quv-uslubiy majmuasi. Kredit ta’lim tizimi sharoitida talabiar va professor-o‘kituvchilar mobilligi ta’lim muassasasining akademik erkinligi va vakolatlarini kengaytirish orqali taminlanadi. Bunda talabalarning akademik erkinligi ularning ta’lim dasturiga kirgan fanlarni o‘zlashtirishida mustakil ishlarning ahamiyatini yuksaltirish orqali o‘z faoliyatini va mustaqil bilim olishini tashkil etish qobiliyatlarini rivojlantiradi.
Ta’lim tizimida mutaxassis tayyorlash modelini o‘zida aks ettiruvchi rasmiy jujjat — mutaxassislikning o‘quv-uslubiy majmuasi (MO‘O‘M) hisoblanadi.
MO‘O‘M bakalavr, magistr va doktorantlar tayyorlash konsepsiyasini aniqlovchi jujjatdir. MO‘O‘M jar bir mugaxassislik bo‘yicha talabalarni o‘qitishning maqsadlari, mazmuni va usullarini aniklaydi.
MO‘O‘M o‘z ichiga quyidagilarni oladi:
• davlat ta’lim standartlari;
• malaka talablari;
• o‘quv rejalari;
• tanlov fanlari katalogi;
• fanning o‘quv-uslubiy majmuasi.
Davlat ta’lim standartlari. Davlat ta’lim standartlari (DTS) ta’lim soxalari bo‘yicha «Ta’lim to‘grisida»gi O‘zbekiston Respublikasining qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 8 oktyabrdagi PF-5847-son Farmoni bilan tasdiqlangan «O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasi»da oliy ta’limni tizimli islox qilishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash, zamonaviy bilim va yuksak manaviy-axlokiy fazilatlarga ega, mustaqil fikrlaydigan yukori malakali kadrlar tayyorlash jarayonini sifat jixatidan yangi bosqichga ko‘tarish, oliy ta’limni modernizatsiya qilish, ilg‘or ta’lim texnologiyalariga asoslangan xolda ta’lim soxalari tarmoqlarini rivojlantirish kabi maqsadlar va oliy ta’lim soxasini tartibga soluvchi turli normativ-xukukiy xujjatlarga xamda xalkaro tajribalarga muvofik ishlab chikilgan.
Ta’lim soxalarining davlat ta’lim standarti o‘quv jarayonini, ta’lim muassasalari faoliyatini, kadrlar, darslik va o‘quv qo‘llanmalar tayyorlash sifatini baxolashni tartibga soluvchi tegishli normativ xujjatlar bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari va magistratura mutaxassisliklari uchun malaka talablari, o‘quv rejalari, fanlar dasturlari va boshkalarni yaratish uchun asos xisoblanadi.
Bir o‘quv yili uchun kunduzgi ta’limda amalga oshiriladigan ta’lim dasturining xajmi 60 kreditga teng deb olingan. Ta’lim shaklidan kat’iy nazar ta’lim dasturining umumiy jajmi me’yoriy muddati bir yil bo‘lganda 60 kreditni, ikki yil bo‘lganda — 120 kreditni, uch yil bo‘lganda — 180 kreditni, turg yil bo‘lganda — 240 kreditni tashkil etadi.
Ta’lim dasturlarini amalga oshirishda oliy o‘quv yurti elektron o‘kitish va masofaviy ta’lim texnologiyalardan keng foydalanishi tavsiya etilgan. Xususan, jismoniy cheklangan, nogiron talabalarni o‘kitishda elektron o‘kitish va masofaviy ta’lim texnologiyalari orqali o‘quv materiallarini erkin shaklda olish va uzatish imkoniyati ta’minlanishi zarurligi ta’kidlagngan.